12 دلیل که چرا دیجیتال مارکتینگ به رشد کسب و کار شما کمک می کند.
با تغییر و تحول فن آوری های نوین، کسب و کارها و مشاغل کوچک و متوسط برای حفظ خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند که می توانیم بگوییم این امر برای تمامی جامعه بشری صادق است. کسب و کارهای سنتی یا در حال تغییر مدل کسب و کار خود به کسب و کار آنلاین و اینترنتی هستند، یا روش های بازاریابی فعلی را با استراتژی های دیجیتال مارکتینگ تقویت می کنند، و برای جذب یک بازار آنلاین رو به رشد و بسیار پر سود تلاش می کنند.
در این پروسه، هدف، جذب مخاطبان آنلاین می باشد که به خوبی تفاوت بین یک کسب و کار موفق پر رونق را با کسب و کار شکست خورده نشان می دهد. مقدار ترافیکی که روزانه برای وبسایت خود دریافت می کنید، حتی اگر کم باشد، چون بازدیدکننده بالقوه است می تواند منجر به فروش و ارائه خدمات شود. در عرصه دیجیتال که کسب و کارها و تجارت ها به سمت آن سوق یافته اند، ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال برای صاحبان مشاغل بهترین شانس را برای رقابت، بقا و حتی رشد کسب و کار فراهم می کنند.
12 دلیل زیر به شما نشان می دهد که چرا استفاده از دیجیتال مارکتینگ نه تنها یک تصمیم مبتنی بر سرمایه گذاری بلکه یک کانال بازاریابی مؤثر است که می تواند به شما در رشد شغلی و کسب و کار کمک کند.

1.    دیجیتال مارکتینگ زمین بازی آنلاین را فراهم می کند.
گذشت زمانی که صاحبان کسب و کار تصور می کردند دیجیتال مارکتینگ فقط برای شرکت های چند ملیتی و بزرگی است که از منابع کافی و لازم برای کمپین های دیجیتال مارکتینگ برخوردارند. دیجیتال مارکتینگ در واقع زمین بازی را فراهم می کند و به بنگاه های کوچک و متوسط فرصت رقابت در برابر کسب و کارهای بزرگ را می دهد تا سهم خود را از ترافیک هدفمند جذب کنند.
با دیجیتال مارکتینگ، شرکت های کوچک اکنون منابع لازم برای انجام فرآیند فروش و بازاریابی را دارند که قبلاً فقط در اختیار شرکت های بزرگ بود. بدون داشتن مرکز تماس، مشاغل کوچک می توانند به طور مؤثر با مشتریان متعدد تعامل داشته و در تماس باشند، حتی می توانند با مشتریانی که در سایر نقاط جهان هستند نیز در تعامل باشند، اگرچه فروشگاه فیزیکی یا شعب در این مکان ها نداشته باشند.

2.    دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی مقرون به صرفه تر است.
مشاغل کوچک، منابع و سرمایه بسیار کمی دارند. به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ کانال بازاریابی بهتر و بسیار مقرون به صرفه تری را به آنها برای کسب نتایج می دهد.
گزارش هزینه دیجیتال مارکتینگ گارتنر، تأکید می کند که حدود 40٪ از شرکت کنندگان ادعا می کنند با استفاده از روشهای دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، مبلغ قابل توجهی پس انداز کرده اند.
به همین دلیل بر طبق نظرسنجی گارتنر، 28٪ از صاحبان کسب کار که مورد بررسی قرار گرفته بودند، بودجه اختصاص یافته بازاریابی را از کانالهای رسانه سنتی تغییر دادند و بودجه بازاریابی شان را در ابزارها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین سرمایه گذاری نمودند. HubSpot این مسئله را تأیید می کند که چگونه دیجیتال مارکترها نسبت به سایر کانالهای بازاریابی، هزینه را به ازای هر لید (CPL) بهتر می کنند.

3.    دیجیتال مارکتینگ نرخ تبدیل بهتری را ارائه می کند.
مشاغلی که محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بازاریابی می کنند، براساس درصد ترافیک دریافتی از وب سایت بسته به اهداف مورد نظرشان به مشتری بالقوه یا lead، مشترک یا عضو خبرنامه و یا فروش تبدیل می شود. بدون تبدیل، تمام ترافیک دریافتی ارزشی نخواهد داشت و تمام تلاشهای بازاریابی به سادگی به هدر خواهد رفت. به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار، فعالیتهای کمپین های دیجیتال مارکتینگ خود را برای نرخ تبدیل بیشتر بهینه سازی می کنند، و انجام این کار از اولویت های اصلی در کنار دیگر کارها می باشد.
چندین ابزار و تکنیک وجود دارد که می توانید برای کمپین دیجیتال مارکتینگ خود از جمله بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. همانطور که HubSpot گزارش داده است وضعیت بازاریابی درونگرا  (Inbound Marketing) را در سال 2013 نشان داده، که این سه مورد ارتباط و تعامل سریع و مؤثر با مخاطبان هدف ایجاد می کنند، نتایج بهتری از نظر نرخ تبدیل دریافت می کنند.

4.    بازاریابی دیجیتال به تولید درآمد بهتر کمک می کند.
بیشترین نرخ تبدیل که بوسیله تکنیک های موثر دیجیتال مارکتینگ ایجاد می شود، منافع سودآوری را از نظر درآمد بیشتر برای شما و کسب و کارتون به همراه خواهد داشت. گوگل این موضوع را در یک مطالعه با IPSOS  هنگ کنگ تأیید نموده و ادعا کرده شرکت هایی که از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند نسبت به دیگر شرکت هایی که از بازاریابی سنتی استفاده می کنند رشد درآمدی بیشتر از 2.8 داشته اند.
با رشد درآمد، شرکتهای کوچک و متوسط با استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ 3.3 برابر شانس بهتری برای گسترش نیروی کار و بیزینس خود دارند، و همچنین درهای خود را برای دستیابی به بازارهای محلی و گسترده تر و حتی دورتر و خارج از کشور باز می کنند. کوین اوکان، رئیس SME و اقیانوسیه Google، اینترنت را به عنوان سوخت موشک برای رشد شرکتهای کوچک و متوسط توصیف می کند.

5.    دیجیتال مارکتینگ تعامل با مخاطبان هدف را تسهیل می کند.
یکی از دلایلی که باعث می شود دیجیتال مارکتینگ کانال های بازاریابی سنتی را تصاحب کند، توانایی ابزارهای بازاریابی اینترنتی برای تعامل با مخاطبان هدفمند در زمان واقعی است. تعامل به هر شکلی همان چیزی است که مشتریان شما هنگام تعامل با برند یا بیزینس شما انتظار دریافت آن را دارند. نحوه عملکرد بیزینس شما با این گونه تعامل ها و ارتباطات تفاوت بین یک کسب و کار موفق و شکست خورده را بیان می کند، دقیقاً مانند آنچه گزارش eMarketer Key Trends Key Digital 2014 برای سال 2014 بیان می کند.

تعامل و فراهم آوردن محتوای مناسبی که مشتریان اینگیجمنت (تعامل) بیشتری داشته باشند می تواند بینشی از آنچه که مخاطبان هدف شما می خواهند به شما ببخشد. این اطلاعات حیاتی شما را به سمت ایجاد مجموعه صحیح از گام های بعدی سوق خواهد داد، که به مشتریان خود تجربه‌ای بهتر ارائه دهید، روابط خوبی با آنها برقرار کنید، وفاداری و اعتمادشون رو به دست آورید، این ها چیزهایی هستند که شما برای رشد و پیشرفت کسب و کارتون به آنها نیاز دارید.

6.    دیجیتال مارکتینگ به استفاده کنندگان تلفن همراه توجه ویژه ای دارد.
بدون شک، اینترنت تلفن همراه موج بعدی انتشار اطلاعات و کانال ارتباطی خواهد بود که با گسترش سریع تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های دارای اینترنت بوجود آمده است. دستگاه های تلفن همراه به بخش اصلی زندگی مردم تبدیل شده اند و در سال 2019 بیش از 42٪ از مردم کاربران شبکه های اجتماعی با تلفن همراه بوده اند.
اکنون بهترین زمان ایجاد کمپین های دیجیتال مارکتینگ برای استفاده کنندگان تلفن همراه است و زمینه را برای دستیابی به رشد بهتر و گسترش سریع تر فراهم می کند. موبایل ها تکامل یافته اند و جایگزین لپ تاپ ها و رایانه های شخصی شده اند، همانطور که توسط گزارش دیگری از eMarketer تأیید شده است، در تصمیم گیری به هنگام خرید بر روی کاربران تأثیر می گذارد.

7.    دیجیتال مارکتینگ اعتبار ایجاد می کند.
قدرت دیجیتال مارکتینگ در توانایی آن برای جذب ترافیک هدفمند است. این نوع مخاطبان با محتوایی که شما از قبل برای آنها آماده کرده اید تا درباره برند، محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، احتمالا آنها را به اندازه کافی علاقمند خواهد کرد تا آنچه را که ارائه می دهید خریداری کنند. آنچه را که شما به آنها ارائه داده اید، به شما كمك می کند تا رابطه بهتری با مخاطبان هدف خود برقرار كنید، این باعث می شود که مشتریان مجدد از سایت شما بازدید کنند، پرداخت انجام دهند، و به طور منظم با وب سایت شما در ارتباط باشند.
این امر برای شهرت و محبوبیت برند بسیار سودمند خواهد بود، زیرا مشتریان راضی دوست می دارند تجربه اشان با برند، محصول و یا خدمات شما را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. شهرت برند شما همانطور که انتظار می رود ویروسی خواهد شد و درهای جدیدی به روی فرصت هایی برای دستیابی به بازارهای بزرگتر و رشد تجاری باز می کند.

8.    دیجیتال مارکتینگ ROI (نرخ بازگشت سرمایه) بهتری را برای سرمایه گذاری در بازاریابی فراهم می کند.
با داشتن درآمد و برند بهتر، دیجیتال مارکتینگ می تواند بازده بهتری از سرمایه گذاری (ROI) نسبت به رسانه ها و کانال های بازاریابی سنتی فراهم کند. هزینه رسانه های سنتی برای شرکت های کوچک و متوسط بسیار زیاد است و همچنین اندازه گیری نتایج نیز بسیار مبهم و دشوار است.
از طرف دیگر دیجیتال مارکتینگ به راحتی قابل پیگیری و پایش است و نتایج به دست آمده از آن به محض آنکه مخاطبان هدف اطلاعات تماس، اشتراک در خبرنامه یا برنامه آموزشی، و یا خریدی انجام دهند آنالیز می شود. مهمترین عامل موفقیت در دیجیتال مارکتینگ، ایجاد جریان پایدار از ترافیک هدفمند است که به فروش منجر می شود. هرچه کسب و کار شما باعث افزایش این نوع ترافیک شود، سریعتر می توانید ROI خود را بهبود ببخشید.

9.    دیجیتال مارکتینگ اعتماد مردم را بدست می آورد.
دیجیتال مارکتینگ بر ترند فعلی فضای آنلاین که بیشتر روی سیگنال های رسانه های اجتماعی متمرکز است، سوار می باشد، که ناشی از تعامل مستقیم و شخصی بین یک برند یا بیزینس با مخاطبان هدف است. در بررسی جهانی مصرف کنندگان آنلاین Nielsen که شامل 25 هزار مصرف کننده از حداقل 50 کشور جهان می باشد، 90 درصد از شرکت کنندگان ادعا کردند که اگر اطلاعاتی در مورد یک برند، محصول و یا خدمتی از طرف یک آشنا به آنها داده شود، اعتماد می کنند.
دیجیتال مارکتینگ روی سیگنال های شبکه های اجتماعی، اثبات اجتماعی و توصیفات مصرف کنندگان واقعی یعنی کسانی که قبلا خرید کرده اند، ملحق شده اند، یا کالا و خدماتی را که قبلا توسط برند یا بیزینس خاصی بازاریابی شده خریداری کرده، و سود برده اند، اعمال می شود. هرچه این سیگنالهای اجتماعی قابل اطمینان تر باشند، می تواند اعتماد بیشتری برای مخاطبان هدف ایجاد کند، که بیشتر آنها می توانند مشتری بالقوه باشند.

10.    دیجیتال مارکتینگ افراد را به سمت اقدامات مطلوب سوق می دهد.
در حالی که سیگنال ها و توصیفات اجتماعی کمک می کند تا اعتماد مخاطبان هدف را به دست آوریم، دیجیتال مارکتینگ از راهکارهای موثری استفاده می کند تا افراد با دریافت یک فعالیت مطلوب از برند یا بیزینس شما که انتظارش را داشتند، جذب شوند. تبدیل بازدید کننده وب سایت به لید یا فروش تازه آغاز شده و تحت کنترل کامل است. درست است که بازدیدکنندگان مجبور به انجام چنین کاری نیستند، اما دیجیتال مارکترها می توانند از روشهای هوشمندانه و ابتکاری برای تبدیل با استفاده از  Call-To-Action ها استفاده کنند.
Call-To-Action ها مشخص می کند که بازدید کنندگان وبسایت شما در مرحله بعد باید چه کاری انجام دهند مثلا ثبت نام برای دانلود چیزی، تماس یا خرید، مراحل خاصی که آنها را برای انجام یک عمل مطلوب جذب می کند. فرم ها، دکمه ها و متون خلاقانه مطابق با کپی، ساختار رنگ، گرافیک و حتی جانمایی در صفحه بهینه می شوند تا از نظر تولید عملکرد مطلوب بهترین نتیجه را کسب کنند.

11.    دیجیتال مارکتینگ شما را برای اینترنت اشیاء آماده می کند.
“اینترنت اشیاء” اکوسیستم جهانی دستگاه های بهم متصل مانند تبلت ها، تلفن های هوشمند، گجت ها و وسایل دیگر است که می توانند از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به نظر خیلی هیجان انگیز است که در سال 2020 ، 24 میلیارد گجت به هم متصل هستند. دیجیتال مارکتینگ برند شما را برای این واقعیت، یک اکوسیستم بهم پیوسته که در هر جنبه ای از زندگی افراد رخنه می کند، آماده می کند. بقا برای بیزینس شما در عصر “اینترنت اشیاء” به معنای ملحق شدن شما به این شبکه بهم پیوسته است، به شما دسترسی می دهد تا مخاطبان هدف خود را در این شبکه آنلاین پیدا کنید.

12.    دیجیتال مارکتینگ بقا آنلاین را تضمین می کند.
این یک اتفاق طبیعی است که در کسب و کارهای سنتی بازدیدکننده هایی که وارد فروشگاه می شوند، به بازدید و بازرسی از محصولات بپردازند، و پس از آن بدون خرید چیزی، فروشگاه را ترک کنند. افراد بسیاری آمده و رفته اند، اما تعداد معدودی از این افراد، هدفمند هستند و در واقع اقدام به خرید می کنند و در صورت رضایت، در آینده برای اطلاعات بیشتر بر می گردند. اگر این تعداد کم باشند و یا خیلی دیر به شما مراجعه کنند، دیر یا زود بیزینس سنتی شما وجود نخواهد داشت.
کسب و کار شما را می توان به این تشبیه کرد که حتی اگر تعداد بازدیدکننده وب سایت زیاد باشد اما هیچکدام از آنها تبدیل به مشتری نشوند، بیزینس شما متوقف خواهد شد. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا از استراتژی ها و تکنیک های اثبات شده استفاده کنید که لزوماً ترافیک بیشتری را به خود جلب نمی کند بلکه ترافیک هدفمند با نتایج را به همراه دارد. هدف، قرار دادن نوع مناسب افرادی است نتایج درستی را به دست می آورند همان چیزی است که دیجیتال مارکتینگ انجام میدهد، تضمین بقا برای کسب و کار شما.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.