چگونه می توان با اهداف سئو شروع کرد؟

هنگامی که سفر سئو خود را شروع می کنید، چه به تنهایی و چه با یک شرکت سئو، اولین قدم مهم این است که اهدافی را تعیین کنید که بیانگر آنچه می خواهید به آن برسید است. مانند هر سفر دیگری، اگر نمی دانید کجا می خواهید بروید، نمی دانید چه زمانی به آنجا رسیده اید (یا راه خود را گم کرده اید).

اما، چگونه اهداف سئو را تعیین می کنید که به شما در انتخاب تاکتیک های مناسب، معیارهای اندازه گیری و تعیین بازده سرمایه گذاری سئو کمک می کند؟

درک اینکه باید اهداف تعیین کنید و بدانید از کجا شروع کنید دو چیز متفاوت است. از آنجا که تمایل شخصی من این است که در مورد آنچه می خواهم به دست آورم بسیار با جزئیات عمل کنم، باید به خودم یادآوری کنم که از جنگل شروع کنم، نه از درختان. به عبارت دیگر، هنگامی که برای فعالیت های سئو خود اهدافی را تعیین می کنید، بزرگنمایی کرده و با تفکر سطح بالا شروع کنید.

اهداف عالی سئو با اهداف تجاری شروع می شود

قبل از اینکه به دنبال انتخاب سئو در زمین پهناور باشید، با اهداف اصلی شرکت خود شروع کنید. برنامه بازاریابی شما احتمالاً از قبل در حمایت از اهداف کلی کسب و کار ساخته شده است و برنامه های سئو نیز باید از آن تبعیا کند.

سوالاتی که می تواند اهداف سئو شما را آگاه کند:

  • اهداف کلی شرکت در سال آینده چیست؟
  • شما دارای کدام معیار اصلی عملکرد (KPM) هستید؟
  • چه اهداف بازاریابی از KPM پشتیبانی می کند؟
  • کدام اهداف سئو مستقیماً با اهداف بازاریابی شما مطابقت دارد؟

به عنوان مثال، فرض کنید که هدف سالانه شرکت شما بدست آوردن بخش بیشتری از سهم بازار صنعت شما است. در حمایت از آن هدف شرکت، شاید KPM شما تعداد سرنخ های واجد شرایط باشد. برنامه بازاریابی شما به احتمال زیاد شامل چندین طرح است که برای وارد کردن مشتریان احتمالی به قیف بازاریابی شما و پرورش آنها در رهبری واجد شرایط طراحی شده است.

سئو چگونه می تواند اهداف بازاریابی شما را پشتیبانی کند؟

در این سناریو، شما به احتمال زیاد به دنبال یک استراتژی سئو هستید که مستقیماً بر ایجاد و تبدیل سرنخ تأثیر بگذارد. بنابراین هدف سئو شما باید با معیارهای تبدیل گره خورده باشد.

اهداف واقعی سئو را تعیین کنید

سئو، لذت فوری به ارمغان نمی آورد. استراتژی های سئو پایدار و هوشمند برای پیاده سازی و شروع به تولید نتایج زمان می برد. به جای دوی سرعت به ماراتن فکر کنید. این بدان معنا نیست که شما در اوایل کمپین خود پیشرفت های فزاینده ای مشاهده نخواهید کرد، اما پیشرفت واقعی در طول زمان اتفاق می افتد. ایجاد انتظارات واقع بینانه به تیم شما کمک می کند و ذینفعان شما در حین دستیابی به دستاوردهای تجمعی به سوی هدف، صبور هستند.

اهداف سئو خود را بر اساس داده های قبلی بچینید

اگر می خواهید اهداف واقع بینانه ای بسازید، بهترین مکان برای شروع این است: 1) جایی که بوده اید ؛ و 2) کجا هستید تجزیه و تحلیل های گذشته را بررسی کرده و بر اساس داده های موجود نتیجه گیری پیش بینی کنید. برای مثال، فرض کنید تجزیه و تحلیل سال گذشته نشان می دهد که ترافیک ارگانیک به سایت شما بدون تلاش متمرکز سئو 20% افزایش یافته است. در این صورت، شما می توانید منطقی انتظار داشته باشید که سرمایه گذاری شما در سئو آن درصد را دو برابر کرده و هدف خود را افزایش 40% ترافیک ارگانیک در سال قرار دهید.

واقع بین باشید و بزرگ حرکت کنید

در حالی که هنگام تعیین اهداف سئو خود واقع بین بودن بسیار ضروری است، همچنین می خواهید اهداف گسترده ای داشته باشید. اگر نوار را خیلی پایین بگذارید، به اهداف دست یافتنی خود می رسید و نتیجه ای از تلاش های خود خواهید دید. اما، می توانید اهدافی را تعیین کنید که شما را مجبور می کند کمی از محدوده راحتی خود فراتر بروید، خلاق باشید و از کمپین سئو خود حداکثر استفاده را ببرید. بهتر است هدف را بالا و کمی کوتاه بیاورید تا اینکه هزینه فرصت راحت نگه داشتن آن را بپردازید.

نحوه تعیین اهداف سئو SMART

برای اطمینان از واضح بودن و دست یافتنی بودن اهداف، هر یک باید:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • دست یافتنی
  • مربوط
  • زمان بندی شده

اجازه دهید شخص اسمارت را برای اهداف سئو تجزیه کنیم و بیشتر توضیح دهیم.

خاص

دقیقاً آنچه را که امیدوارید با تلاش های سئو خود انجام دهید، مشخص کنید. “ترافیک بیشتر” یا “هدایت بیشتر” اهداف خاصی نیستند.

باید با اعداد مشخص شود.

اگر می خواهید “سرنخ های بیشتری” ایجاد کنید، از خود بپرسید، “بیشتر از چه چیزی؟” سه ماهه آخر؟ سال گذشته؟ دقیقاً چه عددی بیشتر از آن می خواهید و چه تعداد بیشتری می خواهید؟ اگر در سال گذشته 1000 امتیاز ایجاد کرده اید، ممکن است یک هدف خاص 50 درصد بیشتر از آن یا 1500 هدایت در سال آینده باشد. مشخص کردن یک عدد مشخص، انتظارات روشنی را برای ذینفعان ایجاد می کند که کمپین سئو موفق شما چگونه خواهد بود.

قابل اندازه گیری

از چه معیارهایی برای تعیین پیشرفت به سوی هدف خود استفاده خواهید کرد؟ اگر این هدف بلند مدت است، نقاط عطفی ایجاد کنید تا شما را به سمت خط پایان راهنمایی کند. بگویید تصمیم گرفته اید که می خواهید 1500 سرنخ در 12 ماه ایجاد کنید. اگر پیشرفت های سه ماهه ای را برای پیشرفت خود ایجاد کنید، می دانید که اگر تا پایان سه ماهه اول 375 امتیاز را به پایان نرسانید، باید برخی از اهرم های تاکتیکی را تنظیم کنید تا سرعت دیدار خود را برای رشیدن به هدف نهایی افزایش دهید.

نکته مورد علاقه من در مورد یک هدف قابل اندازه گیری این است که شما می دانید چه زمانی باید برای دستاوردهای خود جشن بگیرید!

دست یافتنی

آیا می توانید با منابعی که دارید به هدف خود برسید؟ اگر قصد دارید 400 بار بیشتر در سال آینده تولید کنید، آیا بودجه و تیم لازم برای رسیدن به آن را دارید؟ به نکته ای که در بالا اشاره کردم در مورد چرخش زیاد هنگام تعیین هدف خود – اگر ایده منطقی داشته باشید که بدانید چه چیزی برای رسیدن به آن هومر لازم است و این منابع در دسترس شما هستند، پس یک هدف قابل دستیابی را تعیین کرده اید. اگر نمی دانید چگونه می خواهید چیزی را به وقوع بپیوندید، وقت آن است که در برنامه خود تجدید نظر کنید.

مرتبط

هدف شما چیست؟ آیا مستقیماً به KPIs کلی و اهداف شرکت شما بر می گردد؟ شما می خواهید مطمئن شوید که نتایج شما سوزن اهداف شرکت را جابجا می کند.

از خود بپرسید: “آیا این کار برای کل شرکت نتیجه ای خواهد داشت؟” اگر چنین است، در خود هدف آن را مشخص کنید: “افزایش 50 درصدی سود در سال به سال به شرکت کمک می کند تا به هدف سالانه خود برای تصاحب بخش بیشتری از سهم بازار نزدیک شود.”

زمان دار

تعیین تاریخ پایان برای هدف، اولویت های همه را در یک راستا نگه می دارد و انتظاراتی را برای حرکت به سمت خط پایان ایجاد می کند. دانستن اینکه یک توقف سخت وجود دارد، به همه انگیزه می دهد تا فعالیت ها را انجام دهند تا در زمان تعیین شده به نتیجه دلخواه برسند. همچنین تعیین نقاط عطف افزایشی در یک جدول زمانی ثابت آسان تر است.

اهداف SEO – نمونه ها

هدف SEO شما ممکن است در یکی از پنج گروه گسترده قرار گیرد:

  1. ترافیک سایت
  2. آگاهی از برند
  3. تعامل کاربر/مشتری
  4. سر نخ
  5. درآمد

ترافیک سایت

هدف ترافیک سایت SMART ممکن است موارد زیر باشد:

  • کل ترافیک منحصر به فرد سایت سالیانه 50% افزایش دهید.

آگاهی از برند

اگر امیدوار هستید که آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید، می توانید یک هدف SMART را برای موارد زیر تعیین کنید:

  • برای این مجموعه کلید واژه [خاص] در 12 ماه رتبه بندی صفحه اول را بدست آورید.

تعامل کاربر/مشتری

اگر می خواهید افراد را از طریق قیف بازاریابی خود عبور دهید، ممکن است بر بهبود مشارکت مشتریان در وب سایت خود تمرکز کنید. در این صورت، می توانید یک هدف SMART را برای موارد زیر تعیین کنید:

  • میانگین مدت زمان جلسه در صفحات وبلاگ ما را تا پایان سال 33 درصد افزایش دهید.

سر نخ

بیایید نمونه تولید سر نخ را از بالا پایین بیاوریم. اگر می خواهید سرنخ های بیشتری را وارد قیف بازاریابی خود کنید، هدف SMART شما ممکن است موارد زیر باشد:

  • در 12 ماه آینده 1500 لید ایجاد کنید.

درآمد

اگر می خواهید ارزش ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید، ممکن است هدف خود را بر افزایش تبدیل درآمدزایی در وب سایت خود متمرکز کنید:

  • فروش آنلاین ناشی از ترافیک ارگانیک را سالانه 3 میلیون دلار افزایش دهید.
اندازه گیری موفقیت – انتخاب معیارهای کلیدی
همانطور که در بالا اشاره کردم، شما می خواهید راهی برای اندازه گیری موفقیت انتخاب کنید. معیارهایی که شما دنبال می کنید باید با هدف خاصی که تعیین کرده اید صحبت کند. معیارهای سئو تعریف شده است
برخی از معیارهای سئو عمومی وجود دارد که هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی اندازه گیری پیشرفت به سمت هدف خود باید در نظر بگیرید.
معیارهای قابلیت مشاهده
در سئو، نمایان بودن این است که وب سایت خود را در برابر مشتریان بالقوه تا حد ممکن قرار دهید.
معیارهای قابلیت مشاهده عبارتند از:
  • نمایش در نتایج جستجو.
  • موقعیت های رتبه بندی ارگانیک

معیارهای ترافیک

اگر میزان دید در مورد تعداد زیادی چشم است که شما را در نتایج جستجو می بیند، ترافیک مربوط به تعداد افرادی است که انگیزه دارند از طریق سایت شما کلیک کنند.

معیارهای ترافیک عبارتند از:

  • منابع ترافیکی
  • ترافیک ارگانیک
  • ترافیک ارجاعی
  • ترافیک مستقیم
  • نرخ کلیک

معیارهای تعامل

بعد از اینکه مشتریان بالقوه روی سایت شما کلیک کردند، معیارهای تعامل نحوه تعامل آنها با محتوای شما را اندازه گیری می کند.

معیارهای مشارکت عبارتند از:

  • نمایش صفحات.
  • زمان در صفحه
  • مدت زمان جلسه
  • نرخ پرش.
  • صفحات در هر جلسه.
  • صفحه/عمق حرکت.

معیارهای تبدیل و درآمد

اغلب با خرید همراه است ، تبدیل به طور گسترده تری به عنوان اقدامی است که شخصی در وب سایت شما انجام می دهد و آنها را از یک بازدید کننده به مشتری احتمالی تبدیل می کند. تبدیل می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • فروش
  • لید
  • ثبت نام های ایمیل
  • تکمیل فرم
  • ثبت.
  • اشتراک، ابونمان.
  • بازدید از یک صفحه کلیدی
  • تماس های تلفنی.

معیارهای فنی

پیشرفت های فنی SEO اغلب برای ناظران معمولی نامرئی است. با این وجود ، وقتی مشکلی در SEO فنی شما وجود دارد ، آن معیارهای دیده نشده تبدیل به یک دیوار نامرئی می شود که دسترسی به سایت شما را دشوار یا لذت بردن از آن را دشوار می کند.

معیارهای فنی عبارتند از:

  • سرعت بارگذاری صفحه
  • صفحات فهرست بندی شده
  • خطاهای خزیدن.

معیارهای اعتبار

گوگل هیچ معیار قدرت واحد ندارد ، بلکه از مجموعه ای از سیگنال ها برای تعیین قدرت به صورت صفحه به صفحه استفاده می کند. در حالی که گوگل اطلاعات دقیقی در مورد نحوه انجام این تصمیمات ارائه نمی دهد ، پل هاهر ، یک مهندس ارشد در آنجا ، کیفیت را به عنوان نگرانی اصلی ذکر می کند.

هدف ما در همه اینها این است که ما کیفیت صفحاتی را که به کاربران نشان می دهیم افزایش می دهیم. برخی از سیگنال های ما با این مفاهیم کیفیت ارتباط دارند.

با امتیازات دامنه ای که شرکت های ثالث مانند Moz و سمراش ایجاد کرده اند اشتباه نگیرید. اینها معیارهای بعدی هستند که برای ارزیابی پتانسیل یک سایت برای رتبه بندی بالاتر از رقبای خود در نتایج موتورهای جستجو طراحی شده اند – آنها عوامل رتبه بندی گوگل نیستند.

در آرپی، ما دریافتیم که ایجاد بک لینک با کیفیت از منابع معتبر ، مهمترین فعالیت برای ایجاد اقتدار است.

هدف خود را در نوشتن قرار دهید.

نوشتن اهداف خود به شما کمک می کند تا آنچه را که می خواهید به دست آورید روشن کنید و به شما فضا می دهد تا از طریق فرآیند SMART کار کنید. علاوه بر این ، اهداف شما یک سنگ محک برای بازگشت در طول مبارزات انتخاباتی شما هستند ، به شما این امکان را می دهد تا واقعیت مکان خود را در مقایسه با جایی که قصد داشتید بروید بررسی کنید. این که آیا با یک تیم داخلی یا یک آژانس SEO کار می کنید ، هدف مکتوب خود را برای به اشتراک گذاشتن همه در یک صفحه به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد تعیین اهداف سئو

چند بار باید اهداف سئو خود را مرور کنم؟

به طور کلی ، تعداد دفعاتی که اهداف سئو خود را مرور می کنید، می تواند به چند مورد بستگی داشته باشد.

از خودت بپرس:

آیا به یک هدف رسیده ام و باید هدفی جدید تعیین کنم؟

آیا اهداف کلی کسب و کار من تغییر کرده است؟

آیا عوامل اقتصادی یا اجتماعی وجود دارد که برای حفظ پایداری به یک محور مهم نیاز دارد؟

(به کووید فکر کنید.) آیا چیزی وجود داشت که من هنگام تعیین هدف خود نمی دانستم ، که باید به آن بپردازم؟

آیا هدفی که من تعیین کرده ام با KPI هایی که مسئول آن هستم نامناسب است؟

چند وقت یکبار باید استراتژی سئو خود را مرور کنم؟

ایده خوبی است که حداقل سالی یکبار استراتژی سئو خود را مرور کنید. با وجود بسیاری از متغیرها-چه در داخل و چه خارج از کنترل شما-که در موفقیت سئو شما موثر است ، توصیه می کنم به طور منظم معیارهای کلیدی را مرور کنید تا بتوانید تلاش ها و استراتژی خود را دقیق تنظیم کنید. توجه داشته باشید که هنگام بررسی استراتژی خود از KPIهای مهم چک لیست سئو قافل نمانید. در آژانس دیجیتال مارکتینگ آرپی ، ما دائماً بر سلامت SEO مشتریان خود نظارت می کنیم تا در پاسخ به نوسانات جستجو ، تغییرات در چشم انداز رقابتی یا نگرانی های اجتماعی که می تواند بر دید آنها تأثیر بگذارد ، توصیه های بلادرنگ ارائه دهیم. 

هر چند وقت یکبار باید معیارهای سئو خود را مرور کنم؟

این یک سوال عالی بدون یک پاسخ ساده است. بستگی دارد. به طور کلی ، میزان دفعات بررسی معیارهای سئوی خود بستگی به معیارهای مورد نظر شما ، متوسط ​​طول چرخه فروش شما (اگر هدف شما مبتنی بر درآمد است) و هرگونه نوسانات فصلی در کسب و کار شما است که باید بر آنها نظارت داشته باشید.

در اینجا یک چارچوب اساسی وجود دارد:

هفتگی:

قبل از اینکه عادت کنید معیارها را به صورت هفتگی بررسی کنید ، از خود بپرسید آیا آنچه به آن توجه می کنید به اندازه کافی ضروری است که اقدام در این زمینه را در اولویت قرار دهید. این می تواند دیوانه کننده باشد که هر هفته وقت زیادی را برای ردیابی معیارها صرف کنید که تأثیر محسوسی بر هدف بزرگتر شما ندارند و برای تغییر آن اقدامی انجام نمی دهید. اگر به معیار هفتگی نگاه می کنید ، تنها را انتخاب کنید که می دانید یک شاخص کلیدی برای اهداف بلند مدت شما خواهد بود. معیار خاصی که ممکن است بخواهید هفتگی آن را بررسی کنید ، ترافیک ارگانیک است. هر هفته ترافیک ارگانیک را بررسی کنید تا در جستجوی شیرجه های غیر منتظره یا غیرقابل توضیح باشید که می تواند پرچم قرمز برای مسائل مهم باشد. بلافاصله رسیدگی شود کاهش یک هفته ای ممکن است چیزی نباشد ، اما تماشای روندهای هفته به هفته در ترافیک ارگانیک می تواند زمینه لازم را برای درک بهتر روندهای ماهانه به شما ارائه دهد، به ویژه هنگامی که به حرکتهای طولانی تر و کمتر شدید نگاه می کنید-مانند حرکتهای کوچک اما تلفات ثابت ترافیکی در هر هفته که می تواند نشان دهنده یک موضوع پیچیده مانند آدم خواری کلمات کلیدی باشد.

ماهانه:

معمولاً با نگاه کردن به معیارهای اندازه گیری ماهانه ، یک بازه زمانی به اندازه کافی بزرگ وجود دارد که هرگونه پیشرفت شما – مانند افزودن محتوای سئو – نمایه شده است ، و می توانید نتایج آن فعالیت ها را مشاهده کنید. مقایسه معیارها از ماه به ماه اطلاعاتی در مورد روندهایی ارائه می دهد که ممکن است مربوط به نوسانات کوچکتری باشد که هر هفته آنها را دنبال کرده اید. روندهای ماهانه نیز ممکن است مربوط به نقاط عطفی باشد که برای اهداف بلندمدت تعیین کرده اید. درآرپی، ما هر ماه معیارها را با مشتریان خود بررسی می کنیم تا پیشرفت افزایشی در کمپین های آنها را ارزیابی کنیم ، زمینه ایجاد نوسانات را ارائه دهیم و توصیه هایی برای بهبود ارائه دهیم.

سه ماه یکبار:

همانطور که برای مشاهده نمای سه ماهه کوچک می شوید ، شروع به ایجاد تصویری از نحوه عملکرد فعالیت های سئو طولانی مدت می کنید. مقایسه سه ماهه به سه ماهه می تواند مشخص کند که استراتژی کلمات کلیدی شما چه نوع تاثیری دارد. همانطور که در بررسی های متریک ماهانه ، ارزیابی های فصلی از معیارهای کلیدی شما به شما می گوید که آیا مراحل مهم خود را دنبال می کنید یا خیر.

سالانه:

اگر مشاغل فصلی دارید ، اطلاعات داده های سالانه اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد. به همین ترتیب ، اگر شما یک هدف یک ساله را تعیین کرده اید ، این شانس شماست که دیدی طولانی از پیشرفتی که داشته اید داشته باشید. اگرچه ، در این مرحله ، نباید هیچ شگفتی وجود داشته باشد زیرا شما از روز اول در حال پیگیری مراحل عادی هستید.

چگونه می توانم بدون داده های تاریخی اهداف تعیین کنم؟

من به خوبی درک می کنم که این می تواند یک مشکل فلج کننده باشد. اگر هیچ اطلاعات تاریخی برای اطلاع از هدف گذاری ندارید ، از خود بپرسید:

  • از چه تجربیات قبلی می توانید نتیجه بگیرید که چگونه می توانید هدف خود را تعیین کنید؟
  • آیا معیارهای صنعتی وجود دارد که بتواند چارچوبی برای انتظارات شما (و ذینفعان شما) ارائه دهد؟
  • آیا متخصصان موضوعی داخلی یا خارجی وجود دارند که بتوانند واقعیت را برای اهدافی که تعیین می کنید ارائه دهند؟

به احتمال زیاد ، اگر بدون داده های تاریخی کار می کنید ، چیزی جدید ایجاد می کنید و سیستم ها و فرایندها را پیش می برید. اگر این وضعیتی است که در آن هستید ، نقاط عطفی را در طول مسیر تعیین کنید که این احتمال را ایجاد می کند که با پیشرفت در جدول زمانی خود ، شتاب بیشتری ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید 1000 سرنخ واجد شرایط را در یک سال به ارمغان بیاورید ، فقط نقطه عطفی را برای آوردن 250 امتیاز در سه ماهه تعیین نکنید. در عوض ، برای سودهای کوچکتر در اوایل برنامه ریزی کنید که با گذشت زمان افزایش می یابد.

اگر بخواهم سوزن را روی چند هدف حرکت دهم ، چطور؟

اگر شما در پایین کوهی ایستاده بودید با پنج تخته سنگ که برای بالا بردن آنها به بالا نیاز داشتید ، چه می کردید؟ شما آنها را یکی یکی بالا می برید ، درست است؟ تلاش برای تقسیم انرژی برای حرکت همزمان همه آنها شما را به آنجا نمی رساند. هل دادن تخته سنگ #1 در نیمه راه و سپس دویدن به پایین کوه برای شروع هل دادن تخته سنگ 2 یک راه مطمئن برای از دست دادن تمام دستاوردهایی است که با تخته سنگ شماره 1 بدست آورده اید و بعد از شما از تپه پایین می آید.

اخلاق داستان این است که یک فعالیت را اولویت بندی کنید که به شما در ایجاد شتاب کمک می کند. در حال حاضر چه اهمیتی دارد؟ محدوده خود را محدود کرده و بر هدفی که می توانید پس از تکمیل آن فشار بیاورید ، فشار وارد کنید.

نتیجه

اولین قدم برای رسیدن به جایی این است که بدانید کجا می خواهید بروید. تعیین اهداف واضح سئو به شما کمک می کند تا سفر خود را ترسیم کنید ، پیشرفت خود را ردیابی کرده و فرآیندهای خود را در طول مسیر اصلاح کنید.

در آژانس دیجیتال مارکتینگ آرپی، ما قدرت تعیین اهداف واضح را برای مشتریان خود می بینیم که بر اهداف کلی کسب و کار آنها تأثیر می گذارد. (همانطور که در این مطالعات موردی کمپین سئو مشاهده خواهید کرد.) مهم نیست که ما خدمات سئو را ارائه می دهیم ، اولین قدم درک این است که مشتریان ما می خواهند به کجا برسند. سپس ، ما با جدیت کار می کنیم تا آنها را به آنجا برسانیم.

آیا به دنبال شریکی هستید که در کنار شما به دنبال موفقیت سئو باشد؟ بیایید در مورد جلب توجه کسب و کار شما به شایستگی صحبت کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.